AjankohtaistaLiidihankinta

Kuinka asiakkaamme keräsi 10.000 liidiä Matkamessuilta

  1. Hem
  2. Ajankohtaista
  3. Kuinka asiakkaamme keräsi 10.000 liidiä Matkamessuilta

Kuinka asiakkaamme keräsi 10.000 liidiä Matkamessuilta

Oletko ollut yrityksesi kanssa joskus messuilla tai muissa vastaavissa tapahtumissa? Totuus on se, että messut ovat monille yrittäjille todella hyviä ja tuottoisia tapahtumia. Vaikka kauppaa ei voisikaan mitata suoraan rahassa, pystytään se monissa tapauksissa osoittamaan messuilta peräisin olevaksi.

Kaikilla totuuksilla on myös toinenkin puoli: messut ovat monesti todella raskaita näytteilleasettajan näkökulmasta. Osoittautuu messu myöhemmin menestykseksi tai ei, niin se imee itseensä paljon sekä henkisiä, fyysisiä että taloudellisia resursseja.

Monesti messuja edeltävällä viikolla nähdään pudotus normaalissa työtehokkuudessa mitattuna, ja sama pätee usein vielä messujen jälkeiseenkin viikkoon. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää miettiä, kuinka messuilla ja tapahtumissa kannattaa olla, jotta niistä saadaan kaikki teho irti.

Case: 10.000 liidiä yksiltä messuilta. Miten?

Ajattelimme jakaa kanssasi yhden asiakascasen, jossa autoimme asiakastamme tehostamaan Matkamessut-toimintaansa, mitä liidien keräämiseen tulee.

Normaalisti tapahtumissa ja messuilla liidejä kerätään erilaisin kilpailujen ja/tai arvontojen avulla. Laitetaan onnenpyörä pyörimään ja katsotaan tuliko voitto. Pahimmassa tapauksessa – valitettavasti tätäkin tapahtuu edelleen – asiakas kirjaa tietonsa paperilappuselle, josta ne (kenties) siirretään digitaaliseen muotoon ja CRM-järjestelmään.

Tässä kyseisessä tapahtumassa varustimme asiakkaamme messuosaston kuudella (6) itsekehittämällämme, automatisoidulla liidimasiinalla. Käytännössä se tarkoitti sitä, että heidän osastollaan oli automatisoidut liidien kerääjät, jotka vetivät porukkaa heidän osastolleen, keräsivät liidit talteen itsekseen – heti digitaaliseen muotoon, valmiina CRM:ään siirrettävässä muodossa – ja jakoivat iloa ympärilleen erilaisten fanfaarien ja pikavoittojen muodossa.

Jotta case ei olisi ollut ihan läpihuutojuttu, niin osasto sijaitsi vielä hieman haasteellisessa paikassa.

Kaikki tämä tapahtui siten, että…

  1. Näytteilleasettaja pystyi keskittymään itse oleelliseen: auttamaan asiakkaitaan ja osastovieraitaan 100%:lla huomiollaan
  2. Näytteilleasettaja sai ihmisiä osastolleen ilman erillistä sisäänheittoa, millä voi välillä olla jopa negatiivisia vaikutuksia ihmisten koettuun mukavuuteen
  3. Näytteilleasettaja sai tuhansia ja taas tuhansia uutiskirjeen tilaajia ilman niiden keräämiseen liittyvää  normaalia häslinkiä – kaikki tapahtui automaattisesti liidimasiinoiden avulla

“Ilman Liidimasiinoita osastomme olisi ollut todella hiljainen. Nyt saimme osastollemme todellista markkinameininkiä, asiakkaat sisään ilman sisäänheittoa ja samalla useita tuhansia uutiskirjeen tilaajia. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä!”

Toisin sanoen, näillä messuilla asiakkaamme olisi kuitenkin ollut mutta nyt niistä saatu ROI on takuulla entistä järkevämpi. Vaikka tapahtumat ja messut vievät monesti paljon voimavaroja, niin optimoimalla omia toimintamallejamme pystymme luomaan paljon myynnin mahdollisuuksia.

Lue myös: Liidien hankinta tapahtumissa – Vältä kalliit virheet

Kyllä!

Haluan lisätietoja liidimasinasta. Soita: 020 7129 797
Meny